Etkili İletişim Eğitiminin Amacı:
· İş yaşamında hem kendilerinin hem çalışma arkadaşlarının daha olumlu bir atmosferde ilişki kurabilmeleri için uygun ortamı yaratma sorumluluğunun herkes kadar kendisinde de olduğunu fark edebilecek,
· İletişimde bulunduğu kişilere, kurum içi iletişime destek sağlayacak ilgi ve dikkati verme konusunda beceri kazanacak,
· Karşı tarafı daha etkili dinlemek ve doğru soruları sormanın anlama üzerindeki olumlu etkisini fark edecek,
· Kendi görüşlerini, aktarmaları gereken bilgileri daha doğru şekilde ifade edebilecek sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini geliştirecekler,
· Başkalarının dile getirmediği veya açıkça ifade etmediği duygu ve düşüncelerini anlama ve bunlara karşı duyarlı olma konusunda farkındalıklarını yükseltecekler ve beceri geliştirecekler
· İş hayatında çıkan çatışmalarda hem kendilerinin hem de karşı tarafın kazandığı bir yaklaşım tarzını daha kolaylıkla benimseyebilecekler,
· İnsanlar üzerinde olumlu etki yaratabilecek ve kurum kültürüne uygun davranışlar sergileyebilecekler,
· Gerek kendilerini eleştirme, gerekse dışarıdan gelen eleştirileri bir gelişim fırsatı olarak görmenin kişisel ve mesleki gelişimlerine sağlayacağı katkının farkına varacaklardır.
İçerik:
· İletişimin yasaları
· Tek yönlü ve iki yönlü iletişim
· İyi iletişimci profili – Ben kimim anketi
· İletişim kazaları
· Etkili dinleme /Etkili konuşma
· Geri besleme ve uzlaşma
· Beden dili
· Stres altında iletişim
· Telefonda iletişim/Yazılı iletişim
· Alışkanlıkları nasıl değiştirebiliriz?
· Zor insanlarla diyalog
· Kızgınlık, öfke ve duygusal kırgınlıklar – psikolojik engellerle baş etmek
· Stres yönetimi – Kendi kendine motivasyon taktikleri
· “Siz olsaydınız ne yapardınız?” – Örnek uygulamalar - Sunumlar ve değerlendirme
Yüz yüze / Online
Eğitimin Günleri ve Saatleri : 28 Saat
Not:Eğitim ücretimiz kişi başı olup KDV dahildir. Öğrencilere, şehit yakınlarına, gazi ve yakınlarına eğitim ücretinin %10'u oranında indirim uygulanır. (Kredi kartına 6'ya kadar taksit imkanı)
